Transire
Transire
TRANSIRE – Del 7 al 9 d’abril de 2017
Domènec Montané presenta una reflexió al voltant del concepte de la imatge i la seva preponderància en el món contemporani. El flux constant d’imatges que ens arriben contínuament i es fa impossible de digerir. El projecte està concebut en tres actes. En el primer, a mode d’introducció, es presenten dues pintures de gran format sobre tela que deixen veure la manipulació de la imatge, a partir d’imatges púbiques que l’autor se’n apropia, concretament extretes de la xarxa Instagram, el joc de transparències que permet la deformació de les imatges originals i l’aparició d’elements pictòrics arcaics. Montané parteix d’una premissa actual que afirma “Ja no es pot pintar” i ho planteja com un acte de resistència. El segon acte estarà ocupat per una pintura mural, realitzada amb tècniques de l’art urbà amb una dimensió més pictòrica que reflecteix la multiplicitat i la superposició d’imatges presentada com una cronofotografia. Es tracta del retrat d’un dels personatges més emblemàtics del segle XX, que es torna anònim quan apareix allunyat dels elements amb que la nostra mirada l’ha associat sempre, la imatge icona. El tercer acte acull una manera de treballar molt més lúdica i juguesca. Es tornen a presentar teles amb una nova lectura en forma de díptics, que segueixen d’una manera més lliure l’aprofundiment en la “fúria de les imatges” expressió encunyada pel teòric i fotògraf Joan Fontcuberta que dóna títol al seu últim llibre.
L’espai
A través d’una intervenció artística de Domènec Montané dotem de significat un espai de trànsit, de pas, d’ús públic. Un espai reversible de dues direccions, habitualment transitat per infants. Es tracta del passadís interior de l’edifici Prat de Call, per on passa el camí escolar, ubicat sota el parc infantil que dóna accés a l’Escola. La intenció i la mirada de l’artista transmuta l’espai a ulls del transeünt que esdevé espectador.
TRANSIRE – Del 7 al 9 d’abril de 2017
Domènec Montané presenta una reflexió al voltant del concepte de la imatge i la seva preponderància en el món contemporani. El flux constant d’imatges que ens arriben contínuament i es fa impossible de digerir. El projecte està concebut en tres actes. En el primer, a mode d’introducció, es presenten dues pintures de gran format sobre tela que deixen veure la manipulació de la imatge, a partir d’imatges púbiques que l’autor se’n apropia, concretament extretes de la xarxa Instagram, el joc de transparències que permet la deformació de les imatges originals i l’aparició d’elements pictòrics arcaics. Montané parteix d’una premissa actual que afirma “Ja no es pot pintar” i ho planteja com un acte de resistència. El segon acte estarà ocupat per una pintura mural, realitzada amb tècniques de l’art urbà amb una dimensió més pictòrica que reflecteix la multiplicitat i la superposició d’imatges presentada com una cronofotografia. Es tracta del retrat d’un dels personatges més emblemàtics del segle XX, que es torna anònim quan apareix allunyat dels elements amb que la nostra mirada l’ha associat sempre, la imatge icona. El tercer acte acull una manera de treballar molt més lúdica i juguesca. Es tornen a presentar teles amb una nova lectura en forma de díptics, que segueixen d’una manera més lliure l’aprofundiment en la “fúria de les imatges” expressió encunyada pel teòric i fotògraf Joan Fontcuberta que dóna títol al seu últim llibre.
L’espai
A través d’una intervenció artística de Domènec Montané dotem de significat un espai de trànsit, de pas, d’ús públic. Un espai reversible de dues direccions, habitualment transitat per infants. Es tracta del passadís interior de l’edifici Prat de Call, per on passa el camí escolar, ubicat sota el parc infantil que dóna accés a l’Escola. La intenció i la mirada de l’artista transmuta l’espai a ulls del transeünt que esdevé espectador.
Comments are closed.